Principalele companii petroliere locale si-au redus cu circa 24% investitiile in campaniile de promovare in ultimele doua luni ale anului trecut, perioada in care efectele crizei au inceput sa fie din ce in ce mai evidente si pe piata locala.
Astfel, daca in lunile noiembrie si decembrie din 2007, investitiile in publicitate se ridicau la circa 12,4 mil. euro (valoare calculata la rate-card; valoarea neta este mult mai mica), anul acesta, in aceeasi perioada, ele au coborat la 9,4 mil. euro, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Alfa Cont.
Reducerea bugetelor de promovare la nivelul anului trecut a intervenit ca urmare a deciziei luate de multe companii privind scaderea anumitor bugete, cele dedicate publicitatii fiind primele vizate pentru aplicarea unei astfel de masuri.
Cel mai mare investitor in ceea ce priveste promovarea este Rompetrol, grup care este condus de omul de afaceri Dinu Patriciu si care deruleaza afaceri pe piata locala de peste 2,5 miliarde de euro atat prin intermediul segmentului de rafinare, cat si pe cel al distributiei de carburanti unde controleaza o cota de piata de circa 25%.
Rompetrol a investit in imagine anul trecut circa 28,1 milioane de euro (sume la rate-card), mai putin comparativ cu 2007, cand compania a alocat 32,3 milioane de euro pentru promovare.
Petrom, cea mai mare companie locala cu afaceri de peste 3,6 miliarde de euro, si-a redus semnificativ bugetele alocate promovarii in ultimele doua luni ale anului care au ajuns la circa 0,7 milioane de euro de la 1,79 milioane de euro, cat au fost in ultimele luni ale anului 2007, potrivit datelor companiei de cercetare Alfa Cont.
Cu toate acestea, pe intreg anul 2008, bugetele alocate de Petrom pentru promovare au fost mai mari decat cele din 2007, ajungand la 18,9 milioane de euro de la 14,4 milioane de euro, suma pe care a alocat-o comp