TransFonD, împreună cu Asociaţia de Plăţi Electronice din România (APERO), au anunţat lansarea oficială a liniei telefonice unice pentru apeluri în cazul furturilor sau a pierderii cardurilor bancare. În cadrul unui proiect pilot desfăşurat în ultimele nouă luni, serviciul a înregistrat o medie lunară de 700-800 de apeluri, spun reprezentanţii companiilor. Acest serviciu este disponibil pentru toţi emitenţii de carduri din ţara noastră, chiar dacă nu sunt membri ai Asociaţiei de Plăţi Electronice din România (APERO).
În prezent, serviciul este utilizat doar de cinci bănci, şi anume: BCR, BRD, "Bancpost", "Banca Transilvania" şi "CEC Bank", având o pondere de 60% din piaţa cardurilor bancare din ţara noastră. Iniţiatorii proiectului au mai purtat discuţii şi cu alte patru instituţii de credit, urmând ca şi "ING Bank" să utilizeze acest serviciu, peste două luni. Răzvan Faer, şeful departamentului strategie şi marketing al "TransFonD", a declarat că, după includerea "ING Bank" în rândul băncilor care utilizează serviciul, cota de acoperire a pieţei locale de carduri bancare va depăşi 70%. "Cei mai mulţi emitenţi de carduri au aşteptat să vadă cum funcţionează serviciul pe parcursul acestui program pilot", a mai spus domnul Faer. Domnia sa a spus că treptat, serviciul se va extinde cu o serie de alte funcţionalităţi. "Ne propunem ca în viitor, prin această linie, populaţia să raporteze o serie de incidente, astfel încât serviciul de apeluri să devină un important instrument de combatere a fraudei în sistemul de carduri", a mai spus reprezentantul "TransFonD".
Sistemul oferit de "TransFonD" se bazează pe o tehnologie care asigură preluarea apelului în maxim 30 de secunde şi permite procesarea simultană a maxim 90 de apeluri. De asemenea, după apelarea liniei de urgenţă, cardul este instantaneu menţionat în sistem ca furat - pierdut, spune Adrian Apolzan, pr