Copiii din clasa pregătitoare vor studia o oră pe săptămână religia: vor învăța cum să se închine, vor afla ce înseamnă mila creștină și rolul lui Dumnezeu în viața omului, vor participa la acțiuni caritabile și vor fi duși la biserică. Sursa: EVZ
La clasă, se va discuta și despre diefențele dintre religii, pe baza anumitor criterii- preferințele culinare și vestimentare, limba vorbită etc.
„Biserica este un spațiu cu înalte valențe educative. Profesorul poate organiza vizite la biserică cu elevii cu diferite ocazii- pentru observarea unor slujbe bisericești, pentru a primi Sfânta Împărtășanie, pentru discuții cu preotul pe teme religioase sau pentru a organiza activități de întrajutorare”, se arată în programa școlară.
Specialiștii care au întocmit documentul consideră că religia poate răspunde la „marile întrebări” ale copiilor, altele decât cele vizate de celelalte discipline, iar materia în sine nu urmărește neapărat un scop confesional, ci deprinderea comportamentelor morale și promovarea diversității.
Fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, susține că părinții pot alege dacă își lasă sau nu copii să studieze religia. „Iar în acea oră, școala trebuie să le ofere alternative”, ne-a declarat Daniel Funeriu.
„Copiii ar trebui preveniți asupra extremismului religios”
Reprezentanții ONG-urilor susțin contrariul și contestă puternic acestă inițiativă. Remus Cernea, președintele Asociației Umaniste Române, spune că religia se predă confesional și cere Ministerului Educației retragerea acestei materii din grădinițe și din clasa pregătoare, pentru că riscul de îndoctrinare este cu atât mai mare la această vârstă când copiii sunt ușor impresionabili.
„În școli este prezentat, un singur cult- ortodoxismul. Mersul la biserică este o formă de îndoctrinare. Religia ar trebui predată într-un mod neutru, ar trebui să se prezinte diversit