Tendinţa pe piaţa autovehiculelor rulate este ieftinirea. Volkswagen şi Audi sunt excepţiile notabile ale acestei reguli. Pe o piaţă auto aflată într-un deficit serios de cumpărători, preţurile scad de la o lună la alta. Doar mărcile germane îşi conservă valoarea.
Dacă în octombrie anul trecut proprietarii de maşini Volkswagen - una dintre cele mai populare mărci auto de pe piaţa second-hand românească- cereau potenţialilor cumpărători un preţ mediu de 4.804 euro, în luna iulie a acestui an pretenţiile lor s-au majorat până la 5.088 de euro. Un fenomen similar se consemnează şi în cazul unei alte mărci germane, Audi. Maşinile acestui brand sunt cotate cu peste 400 de euro mai mult decât în urmă cu nouă luni.
Totodată, „şi statisticile oficiale înregistrează o poziţionare bună a mărcilor Audi şi Volkswagen pe segmentul maşinilor noi", spune Bogdan Vulcan, program manager la auto.ro. Spre exemplu, vânzările Audi în România au avansat în intervalul iulie 2010 - iulie 2011 cu peste 70%, precizează reprezentantul portalului auto.
Acestea sunt însă doar câteva situaţii excepţionale. În cazul celor mai multe mărci de autovehicule, ultimele nouă luni au adus o depreciere accentuată a valorii lor pe piaţa maşinilor la mâna a doua. Astfel, un autoturism al celor de la Dacia putea fi achiziţionat în luna iulie 2011 pentru un preţ mediu de 2.889 de euro, cu 268 de euro mai puţin faţă de octombrie 2010.
O scădere accentuată, de aproape 2.000 de euro, este vizibilă în cazul modelelor mărcii Nissan. Nici mărcile populare în rândul cumpărătorilor români nu sunt imune la trendul scăderilor de preţ. Proprietarii de Skoda au renunţat în medie la peste 700 de euro din preţul pe care îl cereau în urmă cu mai puţin de un an.„Interesant este că maşinile constructorului ceh scad ca valoare pe piaţa second-hand, dar şi în statisticile cu privire la tra