De la un profit net de 19,2 milioane de euro, în 2004, televiziunea publică a ajuns, în 2007, la un deficit de circa 8,8 milioane de euro Societatea Română de Televiziune (SRTV) traversează cea mai neagră perioadă din istoria sa postrevoluţionară. Audienţele scad de la lună la lună. Criza prelungită de la şefia Departamentului de Ştiri îşi pune serios amprenta asupra calităţii şi credibilităţii programelor informative.
SRTv funcţionează în regim de avarie, fără un proiect, fără o viziune şi fără vreun obiectiv. Presiunea politică se reflectă în crisparea şi lipsa de curaj a angajaţilor. Alexandru Sassu, preşedintele Consiliului de Administraţie şi director general al SRTV, pare mai mult preocupat de gestionarea crizei până la următoarele alegeri parlamentare, când schimbarea politică va conduce, cu siguranţă, şi la modificări în vârful televiziunii.
La toate acestea se adaugă şi deficitul de 8,8 milioane de euro înregistrat în anul 2007, conform raportului de activitate pe anul 2007. Pierderile televiziunii publice de anul trecut sunt cu 79% mai mari decât cele din 2006 (4,9 milioane de euro).
Societatea a reuşit să stabilească un record în ceea ce priveşte degradarea situaţiei financiar-economice: de la un profit net de 19,2 milioane de euro, în 2004, a ajuns în numai trei ani la un deficit de 8,8 milioane de euro. În 2005, anul în care Valentin Nicolau părăsea funcţia de preşedinte–director general (28 iunie), televiziunea publică obţinea un profit net de 9 milioane de euro. Deşi a făcut compromisuri discutabile la nivel editorial („prestând” la imaginea premierului de atunci, Adrian Năstase), Nicolau s-a dovedit un bun manager şi negociator în business-ul de televiziune.
Dovada: profiturile obţinute de SRTv. A beneficiat şi de o altă conjunctură pe piaţa media, dar şi de o mai eficientă colectare a taxei tv.