Festivalul Enescu şi concertele susţinute de Romanian Piano Trio în majoritatea oraşelor din România se numără printre plusurile acestui an, în materie de muzică bună. Festivalul „Enescu“ a însemnat: bilete în valoare de 1.160.000 lei, 175 de evenimente la care au participat peste 1.800 de artişti străini şi peste 1.300 de artişti români…
Citiţi şi: Criza a înjumătăţit onorariile artiştilor
Amploarea pe care a atins-o Festivalul „Enescu" în 2009 era de neimaginat în urmă cu 20 de ani. Au putut fi văzute la Bucureşti, dar la o scară mai mică şi în ţară, zeci de orchestre europene fabuloase, în fruntea cărora descopeream uneori muzicieni români:
Liviu Prunaru este concertmaestrul Concertgebouw Amsterdam - cea mai bună orchestră din lume la acest moment, Bogdan Zvorişteanu este concertmaestrul orchestrei Suisse Romande, Lorenz Năsturică Hershcowici conducea la Bucureşti, din dubla postură de concertmaestru şi dirijor, Orchestra de cameră din München, La Maggio Musicale Fiorentino concertmaestru a fost la Bucureşti un violonist originar din Cluj, Ladislau Horvath.
Atmosfera de festival
Cifrele impresionante furnizate de organizatori nu pot fi suficient de sugestive, dacă nu aţi fost niciodată în sălile de concert ale festivalului, pentru a simţi atmosfera şi pentru a face parte din acel public special de muzică clasică, pe care îl întâlnim numai la „Enescu" şi, poate, la concertele Romanian Piano Trio.
Este un public proaspăt, aplaudând uneori între părţile concertelor (dar autoeducându-se până la final), un public entuziast, care ne face periodic să credem într-un posibil reviriment al spectatorilor muzicii clasice în România. Dimensiunile de eveniment ale festivalului, tipul de promovare, vânzările de bilete online, toate acestea combinate cu posibilităţile mai modeste ale stagiunilor oficiale de a invita dirijor