„Adevărul“ a testat unul dintre cele mai interesante coupé-uri de pe piaţa din România. Honda CR-Z te provoacă să o conduci când ecologic, când sportiv.
Timpul se precipită şi treptat în viaţa noastră îşi vor face loc şi maşinile eco. La început, cele hibride şi, pe urmă, cele electrice. Este un moment important în viaţa vehiculelor eco deoarece apar primele autoturisme de nişă, cele cu pretenţii sport. Un astfel de model este CR-Z, produs de Honda. Un coupé compact cu sistem de propulsie hibrid, ţinută şi look sport. Urmaşa mai avansată a lui CRX (coupé agil construit de Honda între 1984 şi 1991), are un motor i-VTEC de 1,5 litri de 114 CP, combinat cu sistemul IMA, parte din acest sistem este un 14 CP.
Având în vedere aceste cifre, dar şi faptul că CR-Z este înainte de toate eco, maşina nu oferă senzaţii tari, nici măcar la nivelul unui hot-hatch. Totuşi, este uşoară, agilă şi nu a consumat mai mult de 6,5 litri de benzină la 100 de kilometri, indiferent cât de mult am ţinut-o pe modul sport. Puterea maximă oferită de grupul motopropulsor este de 124 CP. Sistemul IMA este moştenit de la Insight şi se bazează pe un acumulator NiMH de 100,8 V.
CR-Z arată de parcă a fost desenat de un designer obsedat de geometrie, linia capotei este joasă, iar encartamentul lat. Sunt prezente şi trăsăturile specifice Honda, cum ar fi luneta despărţită în două de un eleron aerodinamic, precum şi unghiul îngust de înclinare a plafonului. Designul părţii spate este inspirat de cel al lui Insight, blocurile optice nefiind cele mai reuşite.
Comenzile de pe bord sunt futuriste, iar poziţia de conducere este joasă
Interior futurist
Ţinuta de drum este foarte bună, CR-Z stă foarte bine în curbe datorită lăţimii sale, suspensiile sunt destul de „tari", lucru specific maşinilor sportive. După cum spuneam, CR-Z nu este o maşină inc