Bojan Spasic, 40 de ani, de origine sârbă, a decis în urmă cu trei ani să pornească un business de nişă - un magazin de mirodenii în centrul Capitalei - în care investiţiile au depăşit 50.000 de euro şi în care este asociat cu Oana Bakovic. Primul business al lui Spasic în România a fost agenţia de publicitate Friends Advertising.
Magazinul de Mirodenii, deţinut de firma Salt End SRL, s-a deschis în 2011 şi anul trecut (al doilea de activitate) a avut venituri de aproape 70.000 de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Tot de anul trecut, cei doi antreprenori au început să colaboreze cu Mega Image, având propriile standuri Magazinul de Mirodenii în 28 dintre magazinele retailerului belgian. În prezent, vânzările mirodeniilor expuse în magazinele Mega Image reprezintă circa 60%-70% din veniturile Salt End.
„Bojan a fost întotdeauna pasionat de bucătărie şi era nemulţumit mereu de faptul că în România nu găsea suficiente mirodenii. Aveam nişte bani puşi deoparte, nu câţi am fost nevoiţi să investim până acum, şi am zis că este cazul să începem o afacere. A durat cam un an până să deschidem magazinul pentru că nu exista un precedent pe piaţă, nu ştiam ce trebuie făcut, autorizaţiile le-am obţinut greu şi a durat mult să găsim şi furnizori pe care să ne bazăm lună de lună“, spune Oana Bakovic.
Ea precizează că, iniţial, bugetul pentru deschiderea afacerii era de 30.000 de euro, însă investiţia de până în prezent depăşeşte 50.000 de euro. De altfel, deşi veniturile companiei au ajuns la aproape 70.000 de euro anul trecut, Oana Bakovic estimează că afacerea va ajunge pe profit abia peste încă trei ani, având în vedere că majoritatea vânzărilor de până în prezent au fost reinvestite în stocuri, salarii şi chiar în standurile folosite pentru Mega Image, unde compania expune 32 de mirodenii diferite.
Ci