Constructorii celui de-al doilea pod dintre Bulgaria şi România mai au de finalizat lucrările la 18 metri de construcţie, a anunţat ministrul Transporturilor din Bulgaria, Ivaylo Moskovski, citat de Novinite. Sursa: FCC
"Circa 86% din construcţie a fost finalizată", a mai spus Moskovski.
Referindu-se la compensaţiile cerute de executorul proiectului, firma spaniolă de construcţii FCC, ministrul a spus că statul bulgar a făcut tot ce era necesar pentru a rezolva problemele apărute şi asigura finanţarea proiectului.
Construcţia podului trebuia să se încheie în octombrie 2010, dar a fost îndelung amânată din cauza dificultăţilor tehnice şi plângerilor venite din partea firmei spaniole FCC, mai scrie Novinite.
Bulgarii vor cinci poduri peste Dunăre
De la un singur pod peste Dunăre care ne leagă de Bulgaria, am putea avea cel puţin cinci, în câţiva ani. Liliana Pavlova, ministrul bulgar al dezvoltării regionale anunţat că guvernul de la Sofia vrea să construiască un nou pod la Ruse. Iar asta nu e tot. Planurile vecinilor includ crearea a încă două legături peste apă, care vor uni Călăraşi de Silistra şi Bechet de Oreahov.
Altfel spus, căii actuale de acces peste Dunăre către România, podul de la Ruse, i s-ar putea adăuga cel puţin patru în viitorul apropiat. Mai multe legături cu România înseamnă pentru Bulgaria căi deschise către restul Europei.
Podul Calafat – Vidin va lega România de Bulgaria şi va facilita legătura dintre Dresda (Germania) şi Istanbul (Turcia). Pod feroviar şi rutier, structura implică investiţii de circa 250 de milioane de euro din care 60 de milioane de euro reprezintă contribuţia guvernului bulgar, iar 30 de milioane de euro a guvernului nostru.
Acestora li se alătură fonduri ISPA, un împrumut de la Banca Europeană pentru Investiţii şi un altul de la banca germană de de