Şeful misiunii FMI pentru România, Jeffrey Franks, consideră că este o politică foarte periculoasă să încerci să îngheţi în mod arbitrar preţurile la combustibil.
'Este o politică foarte periculoasă să încerci să îngheţi în mod arbitrar preţurile la combustibil, pentru că România nu are capacitatea de a controla evoluţia preţurilor mondiale la energie. Trebuie să fi foarte prudent cu astfel de măsuri, pentru că o astfel de politică poate deveni o reţetă pentru producerea de penurie şi umflări de preţuri', a spus Jeffrey Franks, la conferinţa de presă de la finalul primei misiuni de evaluare a performanţelor României în cadrul Acordului stand-by preventiv.
Şeful misiunii FMI a mai precizat că pentru restructurarea Poştei Române a fost elaborat un plan de acţiune, iar la Tarom, în urma discuţiilor FMI cu autorităţile, 'vor fi aduşi investitori privaţi'.
Pentru majoritatea companiilor monitorizate, există planuri de restructurare, privatizare, sau chiar de închidere, ultima soluţie fiind probabilă pentru minele nerentabile de cărbuni, dat fiind că există un program european pentru închiderea minelor neperformante.
Jeffrey Franks a declarat că 'dacă va fi întrebat de investitori ce părere are despre economia românească', va răspunde că 'atâta timp cât este respectat programul, perspectivele economiei româneşti sunt bune'.
Runda de negocieri cu FMI, încheiată luni, 9 mai, a început la Bucureşti, din data de 27 aprilie, având ca obiect prima evaluare a noului acord stand-by de tip preventiv încheiat cu România.
Proiectul Scrisorii de Intenţie a fost finalizat sâmbătă, înainte de întâlnirea membrilor misiunii Fondului Monetar cu preşedintele Traian Băsescu.
Acordul Stand-By dintre România şi FMI a început la 31 martie 2011 şi este unul de tip preventiv, ridicându-se la 3,1 miliarde DST, resp