Poate e mult spus tănculeţ, dar totuşi Kia Soul are ceva din robusteţea unui vehicul amfibie. E de ajuns să o vezi numai câteva secunde ca să-ţi dai seama că ai în faţă un crossover inedit, dar atrăgător, cu un aer şic şi o eleganţă date de ornamentele cromate de la nivelul caroseriilor, combinate armonios cu jantele de 17 sau 18 inch.
Lansată în România în urmă cu mai puţin de o lună, Kia Soul este un hatchback în cinci uşi, cu tracţiune pe faţă, acoperiş înalt şi un ampatament neobişnuit de lung. Maşina oferă un habitaclu foarte spaţios, de nebănuit atunci când o vezi din afară. Mai ales pentru pasagerii din spate, surpriza va fi foarte mare, deoarece spaţiul este de-a dreptul generos, în timp ce capacitatea portbagajului se ridică la 340 de litri cu bancheta spate ridicată. În România, Soul a venit cu două motorizări, un diesel şi un "benzinar". Modelul pe care l-am testat chiar în prima zi de ninsoare abundentă a fost dotat cu motorul pe benzină de 1.6 litri GSL, cu patru cilindri şi control variabil al valvelor. Cu 124 de cai putere, acesta şi-a făcut bine datoria, mişcând cu lejeritate maşina a cărei greutate este puţin peste 1.300 de kilograme. Teoretic, viteza maximă este de 177 km/h. Transmisia este manuală, în cinci trepte, existând totuşi posibilitatea optării şi pentru o cutie automată, disponibilă însă doar pentru versiunea diesel. Situaţie în care primiţi şi o cotieră, disponibilă doar în acest fel. Ca pe vremea răposatului, când, pentru a cumpăra o bucată de brânză, luai şi două cutii cu biscuiţi. Lăsând gluma la o parte, motorul şi transmisia manuală au scos, în condiţii de iarnă, un consum de 6,5 l/100 km, nu cu mult peste ce dă constructorul în cartea tehnică, unde traficul urban este aşteptat să ridice ştacheta la peste 8 l/100 km.
Habitaclul este vopsit în două culori, roşu şi negru, materialele folosite sunt de calita