Românii cheltuie anual 190 de milioane de euro pe detergent de rufe, o piaţă încă subdezvoltată şi dominată atât de giganţi internaţionali precum P&G şi Unilever, dar şi de mărci private, respectiv produsele no-name, dezvoltate de retaileri. Astfel, fiecare român cheltuie 10 euro anual pentru 4,8 kilograme de detergent, respectiv produse precum Dero (Unilever), Ariel, Bonux sau Tide – toate branduri din portofoliul P&G.
WikiZF: Profilul companiei Procter & Gamble
„Conform ultimelor date, piaţa detergenţilor din România este evaluată la aproximativ 190 de milioane de euro, fiind a opta piaţă ca importanţă din domeniul bunurilor de larg consum din ţara noastră“, spune Iulia Floricica, senior brand building manager Laundry (detergenţi de rufe) în cadrul Unilever South Central Europe. Ea nu precizează care sunt celelalte şapte pieţe, însă potrivit datelor ZF pieţe precum ţigaretele, berea, sucurile, apa minerală sau cafeaua înregistrează vânzări mai mari în valoare comparativ cu piaţa detergenţilor.
Unul dintre cei mai importanţi indicatori care arată gradul de dezvoltare al acestei pieţe este gradul de penetrare al maşinilor de spălat automate, de 65-67%. În România mai există totuşi maşini de spălat neautomate şi există şi locuinţe fără maşini de spălat, însă unul dintre motivele subdezvoltării este faptul că există locuinţe care nu sunt racordate la apă curentă. Continuarea pe ZFCorporate
Românii cheltuie anual 190 de milioane de euro pe detergent de rufe, o piaţă încă subdezvoltată şi dominată atât de giganţi internaţionali precum P&G şi Unilever, dar şi de mărci private, respectiv produsele no-name, dezvoltate de retaileri. Astfel, fiecare român cheltuie 10 euro anual pentru 4,8 kilograme de detergent, respectiv produse precum Dero (Unilever), Ariel, Bonux sau Tide – toate branduri din portofoliul P&G.
WikiZF: Profilul comp