Administraţia judeţeană a demarat procedurile privind realizarea unul Sistem de Management Integrat al Deşeurilor, document necesar realizării unor proiecte cu finanţare europeană care ar urma să atragă pentru judeţul Braşov aproximativ 30 de milioane de euro. Cu aceşti bani vor putea fi realizare toate depozitele ecologice şi staţiile de transfer necesare. Pentru consultanţă a fost organizată o licitaţie, câştigată de firma EPEM SA Grecia, care trebuie acum să finalizeze studiul şi proiectul de finanţare în termen de 12 luni. Proiectul de finanţare va fi depus apoi pentru obţinerea fondurilor în cadrul Programului Operaţional Sectorial Mediu, Axa Prioritară 2.
Luni, în cadrul primei şedinţe din 2010 a plenului Consiliului Judeţean, va fi supus aprobării un proiect ce are ca obiect Acordul de implementare privind proiectul „Sistem de Management Integrat al Deşeurilor în judeţul Braşov”, precum şi alocarea sumei de 10.000 de lei. Aceşti bani sunt necesari pentru obţinerea avizelor, acordurilor, taxelor de mediu, organizarea dezbaterilor publice şi toate celelalte demersuri de acest fel.
Părţi în acest acord sunt Ministerul mediului în calitate de Autoritate de Management, EPEM SA Grecia în calitate de consultant, iar Consiliul Judeţean Braşov ca beneficiar.
Conform prevederilor din POS Mediu, CJ Braşov are obligaţia, ca beneficiar al fondurilor structurale din acest domeniu, să înfiinţeze o Unitate de Implementare a Proiectului cu rolul de a asigura pe de o parte legătura cu consultantul şi cu Ministerul mediului, iar pe de altă parte de a elabora documentele necesare implementării proiectului atât în faza iniţială, de obţinere a finanţării, cât şi ulterior acesteia.
În prezent, în judeţ este deschis, legal, un singur depozit de deşeuri. Este vorba de depozitul de la Braşov, care deserveşte zona de Sud-Est a judeţului (aproximativ 450.000 de