Mai bine de jumătate din români solicită un drive-test înainte să-şi cumpere maşina personală pentru a constata dacă autoturismul se potriveşte stilului de condus şi aşteptărilor lor. Suntem influenţaţi de prieteni şi de familie când alegem să dăm banii pe o anumită maşină. De multe ori, drive-testul este decisiv! Răzvan s-a decis în mai puţin de două zile ce maşină să-şi cumpere. Are autoturism de două luni şi nu regretă afacerea făcută. “Am căutat pe site-urile dealerilor maşinile care se potriveau aşteptărilor mele din punctul de vedere al designului şi al preţului”, povesteşte Răzvan.
A ales un Ford Focus, însă printre preferinţele lui s-au regăsit şi Toyota Avensis, Opel Astra şi Skoda Octavia. Decizia finală a venit după ce a dat mai bine de 10 telefoane prietenilor, pasionaţi de maşini sau care conduc modele care rămăseseră pe lista lui scurtă.
“Părerea prietenilor, dar şi oferta dealerului m-au ajutat să mă decid”, mai spune Răzvan. Înainte de a semna contractul a solicitat şi un drive-test.
Producătorii de autoturisme încearcă să-şi atragă clienţii prin prezentări detaliate pe site şi oferte speciale, însă recunosc că cei mai mulţi dintre cumpărători ajung în showroom chiar la recomandarea familiei sau a prietenilor.
“Decizia în cazul cumpărării unui model este puternic influenţată şi de o recomandare venită din partea prietenilor, a familiei sau a altui posesor de autoturism. 44% din clienţii Avia Motors care doresc să-şi cumpere o Skoda ajung în showroom la recomandarea cuiva.
În cazul clienţilor Alto Syncro Seat procentul este mai mare – 62%”, ne-a declarat Irina Şchiopu, Marketing Director Avia Motors Skoda şi Alto Syncro Seat.
Decizia finală, la drive-test
Specialiştii recomandă însă ca decizia achiziţionării unei maşini să fie luată numai în urma unui d