La o luna de la preluarea mandatului de CEO al producatorului de medicamente LaborMed, Stephen Stead a stabilit primii pasi ai strategiei pe care o va aplica, din care nu exclude achizitii de licente, de companii, cresterea echipei si majorarea exporturil
"Vrem sa crestem profitabil, adica sa majoram vanzarile, dar si EBITDA (profit operational - n.red). Avem in plan un avans al vanzarilor medicamentelor cu prescriptie, dar si al OTC-urilor", a spus Stephen Stead intr-un interviu acordat ZF.
Anul trecut, marja EBITDA a LaborMed a fost de 30%, tinta conducerii companiei fiind de pastrare a acestui nivel, pe fondul cresterii in termeni de valoare. Unul dintre punctele nevralgice ale producatorului il reprezinta protofoliul de OTC-uri (cu sase produse in acest moment), segment pe care este prevazuta intarirea pozitiei.
In total, LaborMed aduce pe piata sase noi produse anul acesta: cinci in segmentul cardiovascular, cel mai important pentru LaborMed, unul in diabet, lansat recent si unul in sistemul nervos central.
"Am vrea sa crestem echipa comerciala pana la 80 de oameni. In prezent avem 50 de oameni, iar dintre acestia jumatate sunt externalizati. Vrem sa-i integram si pe acestia in echipa", spune Stead.
Aria cardiovasculara va ramane in topul vanzarilor LaborMed "desi este o zona foarte competitiva", noua conducere a LaborMed orientandu-se inspre intarirea pozitiei in diabet si sistem nervos central.
Costurile anuale pe care le implica o echipa comerciala de 80 de oameni sunt de ordinul a 2,5-3 mil. euro, in conditiile in care un singur reprezentant medical "costa" pe an circa 35.000 de euro.
"Investitiile in campaniile noastre de sales & marketing nu sunt atat de mari pentru ca sunt diferite de campaniile de promovare a OTC-urilor, in care investitiile ajung la 1-2 milioane de euro pe produs", a explicat Ste