În perimetrul Charles de Gaulle, din Paris, chiriile pentru spaţiile de birouri sunt în medie 530 de euro pe metru pătrat anual Indiferent de mărimea unei ţări sau de maturitatea
În perimetrul Charles de Gaulle, din Paris, chiriile pentru spaţiile de birouri sunt în medie 530 de euro pe metru pătrat anual
Indiferent de mărimea unei ţări sau de maturitatea sectorului imobiliar de pe o anumită piaţă, fie ea emergentă sau cu tradiţie, un singur aspect pare să influenţeze în aceeaşi direcţie preţurile şi chiriile proprietăţilor de-a lungul întregului continent european. Prezenţa unui aeroport.
Este bine cunoscut faptul că preţurile terenurilor autohtone cresc odată cu apropierea de un aeroport. Fie el construit sau doar în stadiu de proiect. Şi chiriile spaţiilor de birouri şi cele ale câtorva depozite localizate în perimetrul unui aeroport sunt mai mari faţă de cele din alte zone.
Fenomenul nu este unul singular. Acelaşi lucru se întâmplă în toate marile oraşe europene. În România, cel mai tranzitat aeroport, din cele şaptesprezece comerciale, este Henri Coandă din Otopeni. În 2006, acesta a înregistrat un trafic 3,5 milioane de pasageri.
Cele mai scumpe spaţii industriale, la Paris
Cea mai mare creştere a numărului de pasageri a fost consemnată însă în Timişoara. Tot în 2006, aeroportul din Timişoara a fost tranzitat de peste 750.000 de pasageri, mai mult cu 103,5% faţă de 2005.
Atât în centrul, cât şi în vestul Europei, cele mai căutate depozite sunt cele din afara principalelor oraşe. Nivelul maxim al chiriilor din sectorul industrial din oraşele cu aeroporturi foarte tranzitate s-au situat anul trecut între 120 de euro pe metru pătrat anual, în Viena, şi 530 de euro pe metru pătrat anual, la Paris.
Pentru spaţiile industriale mici localizate în apropierea unui aeroport, de sub 1.000 de metri pătraţi, chiri