Băsescu", le spunea Nicolae Văcăroiu senatorilor şi deputaţilor, la 27 iulie. El a ţinut să sublinieze, încă de la începutul şedinţei amintite, că implicarea parlamentului era imperios Băsescu", le spunea Nicolae Văcăroiu senatorilor şi deputaţilor, la 27 iulie. El a ţinut să sublinieze, încă de la începutul şedinţei amintite, că implicarea parlamentului era imperios necesară, chiar dacă se afla în vacanţă, pentru a se contracara curentul de opinie potrivit căruia "criza instituţională" era cauza neadoptării legilor siguranţei naţionale. "Conform procedurii, proiectele de legi se înaintează de către CSAT guvernului, guvernul ia decizia, adoptă acest pachet de legi privind siguranţa naţională şi le înaintează parlamentului", explica Văcăroiu, cu intenţia de a exclude reţinerea oricărei culpe în sarcina Legislativului.
Membrii Comisiei parlamentare pentru controlul activităţii SRI susţineau, cu numai câteva zile înaintea reunirii Birourilor Permanente, că directorul interimar al Serviciului ocupa ilegal funcţia în care fusese numit, deoarece nu avea girul Legislativului. Articolul 23 din Legea 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea SRI stipulează că "(...) eliberarea din funcţie a directorului Serviciului Român de Informaţii se face de parlament, în şedinţa comună a celor două Camere, la propunerea preşedintelui României sau a cel puţin o treime din numărul total al deputaţilor ori senatorilor". Încurcătura a apărut şi din cauza faptului că legea vorbeşte despre "eliberarea din funcţie", însă tace în ceea ce priveşte varianta demisiei directorului SRI, interpretarea parlamentarilor în acest caz fiind că demisia trebuie acceptată de Legislativ.
Radu Timofte a renunţat la funcţie odată cu directorul SIE, Gheorghe Fulga, şi cu şeful departamentului de informaţii al MAI, Virgil Ardelean, în urma dispariţiei din ţară a sirianului Omar Hayssam - demisiile l