Schimbările făcute la Aeroportul Otopeni pentru a permite accesul taxiurilor la comandă arată că presa încă are putere în România şi că oficialii pot fi făcuţi atenţi la ceea ce este important.
Nu numai Ziarul Financiar a publicat anul trecut zeci de articole pe această temă, dând exemple de organizare atât a aeroporturilor din provincie, cât şi din străinătate, ci şi alte media.
Ce se poate învăţa din această experienţă?
În momentul când ZF a pus problema de ce nu pot urca taxiurile la comandă la ieşirea din aeroport şi oamenii trebuie să caute un taxi în stradă, pe aleile din jurul aeroportului, oficialii au spus că nu se poate face nimic pentru că "nu permite legea".
"Nu permite legea" este cel mai folosit răspuns atunci când sunt întrebate autorităţile de ce nu fac una sau alta.
De altfel, a fost necesară o modificare a hotărârii de guvern care reglementează funcţionarea aeroportului pentru a schimba modalitatea de acces a taxiurilor. Trebuia guvernul să intervină pentru a putea ajunge taxiurile la Otopeni?
Nu este de mirare că funcţionează atât de prost administraţia românească dacă a fost necesar ca guvernul să se implice într-o chestiune care priveşte o companie de stat aflată în subordinea unui minister.
Este aiuritor că, pe de o parte, companiile de stat pot dispune de bugete în valoare de sute de milioane de euro, dar nu pot organiza activitatea din curtea proprie.
"Nu permite legea, nu prevede legea."
De ce nu putem scăpa de câinii vagabonzi de pe străzi, 700 de bucureşteni fiind muşcaţi în fiecare lună, conform Mediafax? Pentru că "nu permite legea" să scăpăm de ei într-un fel sau altul, răspund primăriile.
În 1998-1999, când apăruseră "băncile populare" printr-un abuz al legislaţiei, lipind acest nume de "cooperativele de credit şi cooperativele de consum", deşi nu erau bănci care să respe