Şapte din zece români nu au fost mulţumiţi de reducerile aplicate de către retaileri la diferite produse cu ocazia "sărbătorii cumpărăturilor", Black Friday, din acest an, potrivit unui studiu realizat de reprezentanţii agenţiei full-service Exact Cercetare şi Consultanţă.
Astfel, doar 6% dintre cei care au participat la acest studiu s-au declarat foarte mulţumiţi de promoţiile de Black Friday, în timp ce 70% au spus că au fost nemulţumiţi de ele.
De asemenea, 60% dintre cei intervievaţi au fost de părere că Black Friday este doar o promovare agresivă şi 59% dintre persoanele care au participat la acest studiu au declarat că sunt de părere că produsele aflate la reducere sunt unele care nu se vând.
Cumpărăturile realizate cu ocazia zilei de 23 noiembrie au fost realizate online în proporţie de 82%, cea mai mare parte a românilor achiziţionând un singur produs, iar suma medie cheltuită în acest sens fiind de 550 de lei.
Calculatoarele şi accesoriile PC au fost cele mai cumpărate produse de Black Friday, acestea fiind urmate în top de electrocasnice şi de televizoare sau electronice.
Topul celor mai cumpărate produse de Black Friday
1. calculatoare sau accesorii PC - 36%
2. electrocasnice - 26%
3. televizoare sau electronice - 21%
4. telefoane mobile sau accesorii - 18%
5. îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii - 17%
6. articole foto, video sau de optică - 15%
7. cărţi - 13%
8. articole de cosmetică şi de frumuseţe - 9%
9. aparate pentru îngrijire personală - 8%
10. jucării sau articole pentru copii - 7%
Principalele motive pentru care românii nu au reuşit să cumpere produsele pe care şi le doreau cu ocazia "sărbătorii cumpărăturilor" au fost lipsa bugetului necesar, epuizarea stocului sau faptul că reducerea aplicată produsului în cauză nu li s-a părut atractivă. @N