Lucrările la construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov (58 de km) ar putea demara în 2014, autorităţile optând pentru varianta concesiunii, "tot un fel de PPP (parteneriat public-privat)", în care concesionarul va trebui să asigure finanţarea, urmând să îşi recupereze ulterior investiţia, prin taxa pe autostradă, a declarat pentru gândul Mircea Pop, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Deocamdată la CNADNR este în curs de derulare procedura pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, termenul pentru deschiderea ofertelor fiind amânat de mai multe ori în acest an. Pe lângă actualizarea studiului de fezabilitate, consultantul care va câştiga licitaţia va elabora şi documentaţia de atribuire a contractului de concesiune.
Concesionarul îşi va recupera investiţia în 20 de ani, prin taxa de autostradă
După alegerea consultantului, Compania Naţională de Autostrăzi va organiza o licitaţie pentru selectarea concesionarului care va finanţa şi executa lucrările.
"Deschiderea ofertelor pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a fost amânată încă două săptămâni, nu va fi pe 5 septembrie. Trebuie să răspundem la mai multe solicitări. Lucrările (la Comarnic-Braşov) ar putea demara undeva în 2014. Concesionarul - care poate fi un consorţiu, care să cuprindă şi o bancă - trebuie să vină cu finanţarea, iar banii şi-i va recupera în 20 de ani prin exploatarea autostrăzii, prin taxa pe autostradă", ne-a explicat Mircea Pop.
Termenul pentru selectarea consultantului, amânat
CNADNR a amânat de trei ori în acest an termenul până la care pot fi depuse ofertele în cadrul licitaţiei pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru Comarnic-Braşov.
Termenul iniţial era 26 iunie, fiind amânat pentru 28 august, apoi pentru 5 septembrie, ca ulterior termenul să mai fie amânat cu