Agenţia McCann Erickson a adus ţării noastre primele Grand Prix în cadrul festivalului de la Cannes pentru campania „Noul Rom“. Publicaţiile specializate din întreaga lume au relatat ieri, pe prima pagină a site-urilor lor, despre campania românească „Noul Rom“, care a obţinut şase premii la Cannes Lions.
Publicitatea românească a început să fie apreciată de specialişti la nivel internaţional. Campania „Noul Rom" a fost recompensată cu cel mai mare număr de premii din istoria prezenţei României la festivalul de creaţie.
Schimbarea la faţă
Presa tematică din străinătate, printre care revistele „AdAge" şi „AdWeek" au anunţat pe prima pagină a site-urilor lor reuşita României la festival. Două Grand Prix, două premii de aur şi două de bronz pentru aceeaşi campanie în categorii şi secţiuni diferite: Promo&Activation (secţiunile Cea mai bună lansare/relansare a unui produs şi Mâncare şi produse non-alcoolice), Direct Lions (secţiunile Traffic & Brand Building şi FMCG) şi la categoria PR (secţiunile Cea mai bună relansare respectiv, Bunuri de consum).
„Este prea devreme să ne dăm seama ce înseamnă aceste premii pentru industria noastră, dar cred că vor exista nişte urmări pe termen lung. Oamenii vor fi mai deschişi în a înţelege particularităţile industriei noastre. Sper că publicitatea românească va fi luată mai în serios de acum înainte", a declarat Adrian Boţan, creative partner la McCann Erickson.
În ce a constat campania? Agenţia a decis să schimbe, peste noapte, ambalajul cu tricolor al ciocolatei Rom cu imaginea steagului american. Mutarea nu a făcut decât să atragă reacţia românilor nemulţumiţi de această transformare. Evident, campania nu fusese realizată decât pentru a crea rumoare în jurul produsului. La câteva zile după schimbare, Rom s-a întors la vechea înfăţişare.
Până acum, România a atras doar