Inspectorii Curţii de Conturi au descoperit o serie de nereguli în ceea ce priveşte contractul de concesiune încheiat între Primăria Timişoara şi Sc Aurora Srl. Printre nereguli se numără taxe neplătite pentru zeci de mii de metri pătraţi şi construcţii ridicate fără autorizaţii. Sursa: Adi Pîclișan
În ianuarie 2008, Primăria Timişoara a concesionat către SC Aurora SRL o suprafaţă de 55.242 de metri pătraţi pe o perioadă de 49 de ani. Conform hotărârii de consiliu, concesiunea viza construirea unei zone de agrement şi trebuia plătită o taxă de concesiune anuală de 10,55 de lei pe metru pătrat ocupat de construcţii, de 1,60 de lei pentru terenul neconstruit şi de 0,0102 de lei pentru luciul de apă aferent.
De asemenea, se prevedea că odată cu ridicarea de construcţii pe terenul folosit să crească şi redevenţa. Suprafaţa construită pentru care se plătea redevenţa a fost diminuată, în acte, la doar 2.148 de metri pătraţi, în baza unui plan de situaţie întocmit în 2005, în ciuda faptului că planul de situaţie existent din 2007 arăta negru pe alb că suprafaţă total construită reală era de aproape trei ori mai mare.
În momentul în care auditorii Curţii de Conturi au solicitat departamentelor din Primăria Timişoara să verifice pe teren situaţia de la complexul Aurora, Serviciul autorizare şi control construcţii din cadrul Instituţiei Arhitectului Şef al primăriei Timişoara a constatat "existenţa unui număr de 22 de construcţii despre care există suspiciunea de executare în condiţiile nerespectării prevederilor legale în semnsul obţinerii autorizaţiei de construcţie". Între acestea se găseşte o sală pentru evenimente (nunţi) şi o terasă de vară, construite fără autorizaţie.
Dosar similar
Mai mult decât atât, Serviciul Banca de Date Urbane a municipalităţii a constatat că "suprafaţa totală construită de SC Aurora SRL este de 35.451 de