Ecranul de alegere instalat de Microsoft pentru sistemul de operare Windows de la 1 martie a ajutat browserele mai mici si e de asteptat ca liderii IE si Firefox sa piarda usor cota de piata, acum ca utilizatorii au de ales si dintre alte navigatoare, a spus intr-un interviu acordat HotNews.ro vicepresedintele diviziei Consumer Engineering la Opera Software, Johan Borg. El a mai spus ca pe piata browserelor pentru PC-uri Opera are cam 7% in Romania, insa exista posibilitatea ca aceasta cota sa creasca de cateva ori, chiar daca e greu de crezut ca aceasta cota de piata va ajunge la peste 30%, cum se intampla in Ucraina sau Rusia.
Johan Borg spune ca instalarea "ecranului de alegere" (ballot screen) de catre Microsoft la cererea UE da posibilitatea utilizatorilor sa aleaga intre 12 browsere, iar Opera este si ea avantajata. Sunt tari in care descarcarile Opera Software s-au triplat numeric, iar in Romania s-a observat o dublare a numarului de download-uri la inceput de an, insa e prea devreme de spus care a fost influenta ecranului de alegere asupra pietei.
Conform datelor companiei de cercetare StatCounter, Opera detine circa 7% pe piata browserelor de PC-uri in Romania, departe de liderii pietei, Firefox si Explorer cu 43%, respectiv 42% din piata. Opera este lider de piata in tari precum Ucraina si Rusia unde browserul norvegian detine peste 30%. Borg spune ca, ajutata si de ecranul de alegere, cota de piata Opera poate creste chiar si de cateva ori in Romania. Reprezentantii Opera dau ca exemplu Polonia unde intr-un an cota de piata a urcat de la 8%, la 12%, schimbarea fiind mai consistenta daca se tine cont de numarul de utilizatori.
Reprezentantul Opera spune ca ecranul de alegere va face ca liderii pietei sa piarda ceva cota de piata fiindca utilizatorii descopera si alte browsere pe care altfel poate ca nu le-ar fi incercat. Pe