Autoritatea de Reglementare vrea să intervină împotriva operatorilor care îşi ameţesc clienţii cu ofertele. După o vară linştită, în care operatorii mobili au lucrat „în background“ la îmbunătăţirea performanţelor reţelelor, iar cei de telefonie fixă s-au bătut pentru cel mai mic tarif de pe piaţă, toamna a venit cu o mică sămânţă de scandal. Potrivit unei analize a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţi
Autoritatea de Reglementare vrea să intervină împotriva operatorilor care îşi ameţesc clienţii cu ofertele. După o vară linştită, în care operatorii mobili au lucrat „în background“ la îmbunătăţirea performanţelor reţelelor, iar cei de telefonie fixă s-au bătut pentru cel mai mic tarif de pe piaţă, toamna a venit cu o mică sămânţă de scandal.
Potrivit unei analize a Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), utilizatorii de telefonie autohtoni nu prea ştiu pe ce dau banii, prinşi în hăţişul ofertelor şi al planurilor tarifare prea complicate. „Un operator de telefonie mobilă, de exemplu, comercializează serviciile de voce pentru cartele preplătite folosind şapte planuri tarifare, fiecare plan tarifar conţinând între patru şi şase tarife pentru apeluri naţionale. În cazul abonamentelor, acelaşi operator furnizează serviciile naţionale de voce în nu mai puţin de 26 de planuri tarifare, majorităţii acestor planuri putându-le fi asociate combinaţii de unu la patru dintre cele 12 extraopţiuni disponibile. Mai mult, unele dintre extraopţiuni sunt comercializate la preţuri diferite, în funcţie de valoarea abonamentului, altele sunt legate în combinaţii în scară, în timp ce în cadrul fiecăruia dintre cele 26 de planuri tarifare există cel puţin două tarife diferite pentru apeluri naţionale“, se menţionează în studiul respectiv, realizat