Nu e o simplă vorbă goală, deoarece faceliftul crossoverului nipon beneficiază acum de o variantă de şapte locuri. Păstrând proporţiile şi încadrarea în clasa specifică, constructorul pare să se fi inspirat din versiunea similară a Loganului MCV. În fond, câtă vreme fac parte din aceeaşi mare familie, împrumuturile şi influenţele reciproce se poartă. Dacă nu credeţi, uitaţi-vă şi la Duster.
Oricum, e limpede că noul Qashqai va fi un jucător foarte important pe segmentul său. În intenţia de a evita canibalizarea cu Duster, strategia de grup a fixat preţurile de plecare exact acolo unde se termină cele ale SUV-ului de la Mioveni. Întâmplător? Deloc, mai ales că noul Qashqai a fost şi updatat din plin, atât ca design, cât mai ales la nivelul gadgeturilor de la interior. Paradoxal, preţul a scăzut cu 2.000 de euro faţă de generaţia anterioară! Maşina păstrează caracteristicile avute de la prima înfăţişare: este tot un SUV compact sau o compactă cu accente SUV, dar care oferă un portbagaj net superior faţă de ceea oferă o compactă banală (410 l), fără a mai vorbi despre aptitudinile off-road.
La exterior, designul a fost restilizat, cele mai importante modificări fiind aduse părţii frontale, care a devenit acum ceva mai agresivă. Au apărut faruri noi, cu tehnologie LED, iar eleronul spate a fost reprofilat. Interiorul este însă capitolul asupra căruia constructorul s-a aplecat cel mai mult. Confortul este peste ce oferea generaţia anterioară, materialele sunt îmbunătăţite, iar tapiseriile şi culorile folosite sunt noi. Planşa de bord a fost redesenată, computerul oferă toate informaţiile pe un ecran TFT, iar opţionalul sistem de navigaţie a fost înglobat în consola centrală, acesta devenind monitor pentru şofer în momentul mersului în marşarier. De asemenea, există cruise control, sistem audio Bose cu şapte boze, cimatizare HVAC, Bluetooth