Comparaţia între valorile de trafic înregistrate pe aeroporturile internaţionale din Mihail Kogălniceanu (care deserveşte judeţul Constanţa) şi cel din Cluj este net în defavoarea celui dintâi. Astfel, în primele 11 luni din 2010, pe Kogălniceanu au fost înregistraţi puţin peste 75.000 de pasageri. „În anul 2010, pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu au fost înregistraţi 78.050 pasageri din cursele comerciale (îmbarcaţi, debarcaţi şi tranzit), faţă de 72.483 pasageri înregistraţi în 2009", a precizat directorul general Ionel Manafu. În 2007 traficul era mai mic de 50.000 de pasageri. A urcat la circa 72.000 în 2008 şi la 92.983 în 2010. AIMK a reuşit să facă şi un profit de circa 370.000 lei. Potrivit paginii de internet a instituţiei, programul de iarnă cuprinde numai două destinaţii: Timişoare şi Pisa.
Cifre-record, în Cluj
Comparativ cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, cel din Kogălniceanu păleşte. La Cluj, până la finele anului trecut, aerogara a fost folosită de 1.030.000 de pasageri. În ciuda acestui fapt, aeroportul nu a raportat profit. Explicaţia este simplă: tot surplusul a fost reinvestit. Cu ajutorul unui credit furnizor au fost construite două noi terminale. În prezent se construieşte o pistă nouă, de 3.500 de metri, pe care să poată ateriza şi avioanele de marfă, precum şi un terminal cargo. De asemenea, se lucrează şi la construirea unui terminal de tip VIP. Potrivit paginii de internet a aeroportului, din Cluj se poate zbura spre 23 de destinaţii.
Dacă în Dobrogea există un aeroport, mai mic, în Tulcea, dar cele două instituţii nu îşi coordonează activitatea, conducerea aeroportului din Cluj intenţionează să cumpere şi aeroportul din Târgu-Mureş, acestea două urmând să fie legate prin Autostrada Tran¬silvania. Aşa va deveni Clujul cel mai important operator aeroportuar dintre Bucureşti si Budapesta.
Oglinda economie