Zeci, poate chiar sute de mii de euro ar investi românii pentru a avea în garderobe haine „de firmă” pe care să le poată etala atunci când vor să impresioneze.
O funcţie de conducere asortată cu un ceas, un costum, accesorii şi o maşină, toate de lux, este imaginea unui om de succes.Cel puţin aşa gândesc mulţi dintre cei care au uitat că „haina nu îl face pe om” şi tânjesc să aibă o viaţă ca în filme. Această dorinţă a românilor dornici de brand-uri de renume a fost „indeplinită” de falsificatori şi hoţi care fac o avere din naivitatea acestora.
Haine „originale” de la Dragonul Roşu
Foarte puţini români îşi permit adevăratele produse ale unor brand-uri cunoscute, care „strigă”: „Sunt bogat!”, Sunt şmecher!”, Sunt cel mai tare!”. Astfel de câţiva ani, amatorii autohtoni de haine, încălţăminte, accesorii şi cosmetice „de firmă” se aprovizionează din centrele comerciale „Dragonul Roşu”, „Europa”, „Big Berceni”, diverse shop-uri, târguri sau de la „portbagaj. Asemănarea cu produsele mărcii înregistrate este foarte mare, iar persoanele neavizate nu îşi dau seama de diferenţe. Din acest motiv, multe articole vestimentare care poartă însemnele unor firme de renume, de la ”Morgan”, „Tommy Hilfiger”, „Nike”, „Puma”, „Adidas”, până la „Galiano”, „Versace” ori „Dolce & Gabbana” ajung la preţuri de până la 85% mai ieftine decat cele originale. Acestea sunt de fapt produse turceşti sau chinezeşti. Potrivit unui Raport al Poliţiei Române, din totalul mărfurilor contrafăcute identificate, peste 60% dintre acestea provin din China, 25% din Turcia, 4% din Bulgaria şi 3% din Emiratele Arabe Unite.
„Cultura” portbagajului
Chiar dacă sunt conştienţi că încurajează infracţiunile, în disperarea de „a fi la modă”, românii preferă să cumpere îmbrăcăminte, parfumuri sau alte obiecte scumpe, la preţuri relativ mici de la persoane care susţin că le-a