Organizaţia care militează pentru protecţia naturii a realizat reclame împotriva companiilor care distrug mediul Multinaţionalele investesc sume din ce în ce mai mari în programe de
Organizaţia care militează pentru protecţia naturii a realizat reclame împotriva companiilor care distrug mediul
Multinaţionalele investesc sume din ce în ce mai mari în programe de responsabilitate socială (CSR), însă, uneori, acestea se întorc împotriva lor.
Companii internaţionale, precum Unilever şi Procter&Gamble, au intrat în vâltoarea campaniilor de responsabilitate socială pentru un plus de imagine, dar şi pentru a distrage atenţia opiniei publice de la exploatările pe care le fac.
În plus, acestea încearcă să dea ceva înapoi societăţii de la care a luat atâtea. De curând, Greenpeace a criticat aspru una dintre campaniile lor sociale, făcând referire la clipul viral realizat de Unilever pentru Dove, "Campanie pentru frumuseţe adevărată".
Spotul arată o fetiţă care este "bombardată" de mesaje din mass-media despre ce înseamnă să arăţi bine. În final, apare sloganul "Vorbeşte cu fiica ta despre frumuseţe înainte să o facă industria!". Agenţia care a creat campania socială a fost Ogilvy, companie care lucrează cu brandul Dove dintotdeauna.
Ca răspuns la acest clip, Greenpeace a realizat un spot după aceeaşi reţetă, cu o tânără din Indonezia "asaltată" de imagini cu păduri distruse şi urangutani ucişi. Mai mult, câţiva reprezentanţi Greenpeace, îmbrăcaţi în costume de urangutani, au invadat birourile Unilever pentru a protesta faţă de exploatările de ulei de palmier din pădurile tropicale. Sloganul antireclamei este "Vorbeşte cu Dove până nu e prea târziu!".
Unilever, presat de Greenpeace
De ce Greenpeace s-a îndreptat spre Unilever? Reprezentanţii ONG-ului au motivat prin faptul că producătorul Dove este cel mai mare utilizator d