Microbuzele şi autocarele destinate transportării pasagerilor vor fi obligate să aibă limitatoare de viteză şi tahografe. Cerinţa este prevăzută de Codul Transporturilor Rutiere, care a fost aprobat de Guvern şi urmează să fie votat şi de Parlament.
Microbuzele şi autocarele destinate transportării pasagerilor vor fi dotate cu limitatoare de viteză şi tahografe. Obligativitatea în cauză este prevăzută de Codul Transporturilor Rutiere, care a fost aprobat de Guvern şi urmează să fie votat şi de Parlament.
Şeful Direcţiei transport terestru din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Iulian Postică, a declarat pentru Info Prim Neo că dotarea acestor unităţi de transport va fi făcută de către agenţii economici autorizaţi. Un tahograf şi limitator de vizetă ajung să coste până la 100 de euro fiecare. Viteza maximă admisă urmează să fie reglementată de Regulamentul Transport Auto şi Bagaje, care va fi elaborat de către minister după aprobarea Codului Transporturilor Rutiere. Practică internaţională limitează viteza până la 90-100 de kilometri pe oră pentru transporturile naţionale.
„Limitatorul de viteză şi tahograful sunt o practică europeană. Noi suntem obligaţi, în urma negocierilor cu privire la Acordul de Asociere, să implementăm atât tahografele, cât şi limitatoarele de viteză. Este o măsură pentru securitatea circulaţiei rutiere. Acum pe traseele naţionale microbuzele circulă şi cu 130 de kilometri pe oră sau chiar mai mult. Multe accidente se produc din cauza vitezei excessive“, a spus şeful Direcţiei transport terestru.
Tahograful este prevăzut pentru monitorizarea timpului de muncă şi odihnă a şoferilor. Este un aparat de control, montat în autovehicul, pentru înregistrarea automată a datelor referitor la cursa operată şi, respectiv, în care conducătorul auto este la volan.
Pentru a-şi echipa vehiculele co