Două noi centre Ford s-au deschis pe piaţa locală în prima săptămână de când Compania Naţională de Vânzări a Ford România, care deţine uzina auto de la Craiova, a preluat oficial importurile mărcii americane pe piaţa locală, iar în primul trimestru a fost deschis de către ŢiriacAuto, divizia de retail auto a Ţiriac Holdings la Cluj,
Extinderea reţelei Ford vine în contextul în care anul trecut 10% din cei 400 de dealeri şi-au închis porţile în urma scăderii pieţei auto cu peste 50%, declin care a continuat şi în primul semestrul al acestui an cu un minus de 25%,arată Ziarul Financiar. Din cauza pieţei în scădere majoritatea importatorilor şi-au oprit planurile de expansiune. Singurele companii care au mai deschis centre auto au fost anul acesta ŢriacAuto, în Cluj pentru Hyundai şi Ford şi în Bucureşti pentru Hyundai şi Mitsubishi, Mazda, Honda şi Mercedes-Benz. Spre comparaţie, în 2007, când piaţa locală a ajuns la aproape 370.000 de autovehicule, în fiecare lună se deschidea cel puţin un nou centru auto la nivel naţional.
Cel de-al treilea centru Ford din acest an a fost deschis joi de către PlusAuto la Craiova în urma unei investiţii de 1,5 mil. euro. Astfel, dealerul din Dolj a ajuns la un total de patru centre Ð câte unul în Slatina şi Drobeta Turnu Severin şi două în Craiova. Noul centru din Craiova ocupă o suprafaţă totală de 8.500 mp din care showroomul este de 350 mp, proiectat pentru şapte maşini. În noul dealership lucrează în prezent 30 de angajaţi, trei fiind recrutaţi pe partea de mecanică, iar ceilalţi provin de la cea de-a doua locaţie din Craiova, care în prezent are serviceul în renovare", a declarat Adrian Mărăşescu, directorul de vânzări al PlusAuto, citat de ZF.
Ford a ajuns la 43 de centre auto
La nivelul primelor şapte luni ale acestui an vânzările PlusAuto au înregistrat o creştere de aproximativ 4% comparativ cu p