Retailerul de electronice şi electrocasnice Domo îşi va închide afacerile în Bulgaria, fiind prima victimă printre marile lanţuri de retail din această ţară, informează ziarul sofiot 24 Ceasa, citat de Agerpres.
Lanţul a venit în Bulgaria din România, apoi a fost achiziţionat de Equest prin subsidiara sa K&K Electronics. 15 din cele 39 magazine Domo din Bulgaria îşi vor continua activitatea, dar sub un alt brand de electrocasnice, Technomarket, care aparţine tot fondului Equest. Brandul Domo se va dezvolta doar în România.
Reprezentanţii bulgari ai companiei au refuzat să precizeze care sunt cauzele încetării activităţii.
Potrivit ziarului, motivul ar fi chiria mare cerută de lanţul Kaufland, deoarece majoritatea magazinelor Domo din Bulgaria se află în clădirile hypermarketului. Conform unor surse, Kaufland nu a acceptat să reducă nivelul chiriei plătite de Domo, în ciuda faptului că majoritatea comercianţilor suferă din cauza reducerii semnificative a volumului de afaceri.
În anul 2007, veniturile înregistrate de Domo în Bulgaria se ridicau la aproape 10 milioane de euro, mai scrie ziarul.
În România, Domo este retailer specializat în electrocasnice, electronice, IT şi telecom şi deţine o reţea naţională formată din 134 magazine (127 Domo şi 7 magazine Technomarket) ce însumează aproape 80.000 de metri pătraţi şi mai mult de 1.650 de angajaţi.