Guvernul Romaniei plateste aproape 28 de milioane de lei (circa 7,8 milioane euro) companiilor Saatchi&Saatchi si Playteam pentru a desfasura in Spania, respectiv Italia, campania de comunicare "Romani in Europa". Pentru desemnarea celor doua agentii a fost folosita procedura dialogului competitiv, demarata in martie a.c., potrivit unui comunicat de presa al Agentiei pentru Strategii Guvernamentale. Dialogul competitiv este una dintre modalitatile legale prin care procedura achizitiilor publice prin licitatie poate fi ocolita.
Campania "Romani in Europa" urmareste sa ofere informatii alternative la "discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana in Italia si Spania, precum si sa asigure o reflectare coerenta si corecta a realitatilor romanesti in spatiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv in situatii de criza mediatica", se arata in comunicatul ASG.
Pentru contractele destinate celor doua loturi ale campaniei, Italia, respectiv Spania, s-au inscris sase companii specializate in domeniul comunicarii, potrivit comunicatului de presa. Dintre acestea, patru au trecut de preselectie - Ars Advertising si Media Direction, International Strategic Communication - Hill&Knowlton, Playteam si Saatchi&Saatchi. Ultimele doua au fost declarate castigatoare in urma evaluarii tehnico-financiare. Oferta Playteam pentru lotul Italia are o valoare de 15.503.305 lei fara TVA, in timp ce oferta Saatchi&Saatchi pentru lotul Spania are o valoare de 12.168.077,13 lei fara TVA.
Potrivit comunicatului ASG, contractele vor fi semnate in a doua jumatate a acestei luni, implementarea actiunilor de comunicare urmand sa inceapa imediat dupa aceea.
ASG: Dialogul competitiv a incurajat creativitatea
Potrivit biroului de presa al ASG, Agentia nu a organizat licitatie publica deoarece cont