Dacia a lansat marţi pe piaţa locală cele mai noi modele fabricate sub sigla producătorului auto român, mai exact un combi şi o furgonetă din gama Dokker. Ambele urmează să fie fabricate la uzina Renault din Tanger pentru că „la Piteşti nu există capacitatea industrială suficientă”, după cum au explicat reprezentanţii grupului francez.
Investiţiile Renault în România vor depăşi anul acesta două miliarde de euro însă oficialii grupului francez s-au rezumat la declaraţii vagi în ceea ce priveşte posibilitatea majorării capacităţii uzinei de Mioveni, arătând că „toate mărcile importante din lume au uzine pe tot mapamondul".
Uzina din Tanger va atinge, până în 2014, o capacitate de producţie de 400.000 de unităţi, cu 50.000 de unităţi mai mult decât cea de la Mioveni. Totodată, costurile forţei de muncă sunt mai scăzute în Maroc, unde ora este plătită cu 4,5 euro, faţă de 6 euro, în România, potrivit presei franceze.
Un alt dezavantaj pe care îl are uzina de la Mioveni este poziţionarea, mai exact calitatea slabă a infrastructurii de care producătorul depinde pentru a-şi onora comenzile din străinătate. În Tanger, distanţa de la uzină la port este relativ mică, în timp ce fabrica din Argeş se află la sute de kilometri distanţă de autostrăzile din vestul Europei sau de porturile de la Marea Neagră.
Chiar şi aşa, reprezentanţii Renault susţin că au întâmpinat dificultăţi şi acolo, în special în ceea ce priveşte pregătirea forţei de muncă şi limitările industriei auto. „Este o ţară aproape novice în materie de producţie de automobile", a precizat Mokhtar Hommanäs, secretar executiv al Renault Maroc.
Pentru a compensa pentru mâna de lucru slab pregătită, autorităţile marocane au investit 8 milioane de euro într-un centru de formare, au contribuit cu 60 de milioane la investiţia Renault şi i-au oferit producătorului o serie de facilităţi fi