IBM, unul dintre cei mai mari furnizori de produse IT din lume, a avut in trimestrul 4 al anului 2012 rezultate mult mai bune decat aniticipau analistii.
Campania americana a raportat venituri de 5,8 miliarde de dolari si vanzari care s-au ridicat la 29,3 miliarde de dolari, in scadere cu 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut,in timp ce analistii de pe Wall Street anicipau ca vanzarile IBM sa se ridice la 29,08 milioane de dolari, scrie publicatia CNET.
La nivelul intregului an 2012, IBM a raportat venituri de 16,6 miliarde de dolari si afaceri care s-au ridicat la peste 100 de miliarde de dolari, in scadere cu 2% fata de cele inregistrate in 2011.
Cele mai importante piete pentru IBM raman regiunea Americii (12,5 mld. $), EMEA (9,1 mld. $), in timp ce regiunea Asiei si Pacificului a raportat vanzari de 7 mld. dolari. Citeste si:Centrul R&D pentru care IBM Romania alege oameni "pe spranceana" ca sa lucreze pentru Merril Lynch ori Credit SuisseCampaniile corporate, inapoi in prim-planLenovo Romania estimeaza venituri de 20-25 milioane euro pentru 2006
Chiar si asa, grupul IBM a reusit sa mentina la nivel scazut pierderile. Veniturile din productia de software au crescut cu trei procente, serviciile au inregistrat un declin de numai 2%, iar vanzarile de sisteme si tehnologie au raportat un regres de numai 1%.
De succes insa s-a bucurat platforma System Z, vanzarile acesteia inregistrand o crestere de 56% fata de anul 2011.
Pentru 2013, compania estimeaza cresteri pe principalele ramuri ale activitatii.