Utilizatorii internetului au profitat până acum din plin de dreptul de a-şi ascunde indentitatea în timp ce-şi exprimau opiniile pe diferite site-uri de ştiri. Această stare de fapt era sintetizată cu umor de un desen animat popular în New York la începutul anilor '90, adică în timpul "copilăriei" internetului. Desenul ilustra doi câni purtând un dialog în care unul îi spunea celuilalt: "Pe Internet, nimeni nu ştie că eşti un câine".
Acum însă, observă publicaţia The New York Times, jurnaliştii, în primul rând, sunt cei care încep să reconsidere privilegiul comentatorului anomin. Ziarul respectiv, precum şi publicaţia The Post, cer deja cititorilor online să se înregistreze înanite de a comenta, punând astfel la dispoziţie câteva date personale, sub înţelegerea ca acestea să nu apară în dreptul postării.
De asemenea, The Washington Post plănuieşte să-şi schimbe în câteva luni practica în ceea ce priveşte comentariile online, urmând să ofere o mai mare vizibilitate cititorilor care îşi folosesc numele reale.
O altă schimbare este anunţată de The Hufftington Post, care va introduce posibilitatea ca cititorii siteului să-şi evalueze reciproc postările, creându-se astfel o ierarhie a acestora.
"Anonimitatea este o realitate a internetului, însă este la fel de adevărat că unii oamenii îşi ascund identitatea pentru a putea să facă remarci vulgare sau controversate", spune Arianna Hufftington, unul dintre fondatorii ziarului cu acelaşi nume.
Anonimitatea naşte procese
În SUA au apărut deja dispute juridice legate de dreptul la anonimitate. Spre exemplu, o judecătoare din Cleveland a acţionat în instanţă publicaţia locală The Plain Dealer, care anunţase că aceasta făcuse pe siteul ziarului comentarii defăimătoare la adresa unui avocat implicat într-un caz de-al ei.
Judecătoarea Shirley Strickland Saffold a negat că ar fi trimis ace