Pentru a veni in ajutorul angajatilor de a se detasa mental si emotional dar si a deveni constienti de mediul in care lucreaza, companiile ofera acestora ocazia de a urma seminarii sau de a lua parte la dezbateri de cultura generala.
Companiile incep sa puna tot mai mult accent pe cultura generala a angajatilor, organizand seminarii cu diferite teme sustinute de sociologi, istorici sau psihologi. Temele abordate variaza de la arta de a calatori, evolutia habitatului pana la subiecte legate de imbatranirea populatiei sau arta de gati.
Daca luam exemplul salariatilor din sectorul turismului, al imobiliarelor sau din distributie, cursurile de cultura generala oferite de companii au ca teme subiecte total diferite de domeniul de activitate al angajatilor. Potrivit specialistilor in resurse umane, desi aceste teme nu sunt legate de activitatea cotidiana, ele isi gasesc utilitatea in cadrul companiilor. Salariatii devin mult mai atenti la ceea ce se intampla in jurul lor, comunica mai usor atat cu colegii cat si cu clientii. Astfel, aceste cursuri de cultura generala au ca principal obiectiv, formarea unui angajat mult mai motivat, cu abilitati de comunicare ridicate atat pe plan intern cat si in afara companiei.
Observarea mediului de lucru, lectura unor carti sau a presei nu sunt sufieciente pentru a forma o cultura generala vasta a angajatilor, care sa le ofere sansa de a se integra mai bine in cadrul organizatiei sau chiar si in societate. Ignorand aceste atribute conducerea companiilor risca practic sa nu reuseasca sa valorifice adevaratul potential al angajatilor, potrivit specialistilor in resurse umane.
Pornind de la premisa ca numarul persoanelor care citesc a scazut considerabil in ultimii ani, reprezentantii firmelor de consultanta ofera companiilor sansa de a uni practic angajatii aceleiasi organizatii in cadrul seminariilor sustinute s