Fiecare român a cheltuit anul trecut 10 lei pentru achiziţia de pastă de dinţi, o valoare care acoperă unu sau două tuburi în funcţie de mărime şi preţ, în timp ce doar unu din doi români şi-a cumpărat în 2011 o periuţă de dinţi nouă, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la jucătorii din piaţă. Aceşti indicatori sugerează că piaţa locală este mult în urma altor state din Occident unde există atât cultura spălatului pe dinţi, cât şi aceea a schimbării periuţei de dinţi odată la două luni.
"Comportamentul de cumpărare şi consum pentru segmentul periuţelor de dinţi confirmă un nivel scăzut în comparaţie cu cel al ţărilor vest-europene. Totuşi, categoria periuţelor de dinţi pentru copii a cunoscut o creştere semnificativă în 2011, în comparaţie cu valorile înregistrate în anii precedenti, pe măsură ce oamenii înţeleg din ce în ce mai mult importanţa igienei orale", spune Victor Geus, manager al GSK Consumer Healthcare pentru Europa Centrală. Mai mult, chiar el spune că faţă de alţi ani, în 2012 activităţile de marketing ale GlaxoSmithKline Consumer Healthcare s-au concentrat mai mult pe segmentul periuţelor de dinţi pentru copii.
Anul trecut în România s-au vândut peste 750.000 de periuţe pentru copii, cu aproape 50% mai multe decât în anul anterior. Totuşi, în România există circa 4 milioane de minori (persoane cu vârste sub 18 ani), semn că această piaţă are în continuare potenţial de creştere. Situaţia nu este diferită nici în cazul periuţelor de dinţi pentru adulţi, în contextul în care piaţa locală este de 7,7 milioane de bucăţi şi de aproape 39 de milioane de lei (9,2 mil. euro) anul trecut.
Date esenţiale pentru sănătate
Achiziţiile de pastă de dinţi şi de periuţe reprezintă doi indicatori importanţi pentru sănătatea populaţiei, pentru gradul de educaţie şi pentru cultura românilor.
"Sănătatea orală este esenţială