Acuzaţi cândva că preferă doar să copieze şi să execute replici aproximative ale unor maşini europene, constructorii asiatici au trecut de ceva vreme la atac. Rezultatele s-au văzut imediat: maşini cu destulă originalitate, motorizări bune şi, deloc în ultimul rând, mai ieftine. Ultima propunere venită dinspre Hyundai, adică dinspre un colos auto al Extremului Orient, este sedanul compact Elantra. Cu adversari în clasă precum Volkswagen Jetta, Chevrolet Cruze şi Renault Fluence, asiaticul va avea însă mult de furcă, în special pe piaţa europeană, mai conservatoare decât media mondială.
O singură motorizare disponibilă, pe benzină
Elantra se vrea şi este o maşină de familie, care oferă spaţiu la interior cu nemiluita şi confort evident în rulare. Deocamdată cu o singură motorizare disponibilă în România, respectiv 1.6 MPI (132 CP), nu este cea mai sportivă ofertă, dar are avantajele sale. Deşi pare micuţ, cuplul de 158 Nm s-a dovedit suficient pentru mersul prin oraş, precum şi pentru depăşirile în extraurban, dar motorul începe să fie puţin cam zgomos concomitent cu urcarea în turaţii. Transmisia manuală în şase trepte este însă foarte bună, cu rapoarte scurte şi care compensează forţa mai mică a propulsorului aspirat. Interesant este faptul că Elantra respectă destul de fidel ceea ce avansează în fişa tehnică privind consumul. Am înregistrat o valoare puţin peste 9 litri la suta de kilometri în oraş, faţă de cei 8,5 din carte, în timp ce afară am scos 5,7 litri, ceea ce este şi mai aproape de cei 5,2 litri oficiali pentru extraurban!
Fiind o maşină de familie, ţinuta de drum este orientată ca atare. Asiaticii n-au făcut rabat la confort, iar suspensia absoarbe perfect obstacolele de pe carosabil. În schimbul confortului, preţul plătit a constat în senzaţia de „bărcuţă” avută în momentul abordării curbelor şi serpentinelor de pe Valea Pr