Cât e maşina, cât e maşina? Cinşpe mii la mâna a doua? Şi nu e-nscrisă? Scump, dom’le, scump! La noi, comerţul cu maşini se face direct în stradă, pentru că spaţiul public e cel mai ieftin... Oferta e pe toate drumurile. La propriu!
Vânzarea de maşini în plină stradă, ca la piaţă, face parte din peisajul cotidian al "satului cu miniştri", dar comercianţii nu mai au nici bunul-simţ să-şi ţină "marfa" pe spaţii private sau măcar închiriate. Cei mai mulţi încurcă circulaţia şi ocupă locurile de parcare cu maşini de vânzare. Şi nimeni nu-i deranjează deocamdată în sectoarele 1, 4, 5 şi 6. Mai greu le este în Sectorul 3, unde maşinile lăsate pe străzi, la-ntâmplare, se ridică de mai bine de un an, şi în Sectorul 2, unde ridicările au început în această toamnă.
SLALOM PRINTRE "TARABE"
Afacerea e foarte profitabilă: aduci maşina de peste graniţă, o propteşti pe o stradă sau pe un trotuar din Bucureşti, cu preţu-n geam – de vreo trei ori mai mare decât în ţara de provenienţă – şi aştepţi cumpărători. Nu trebuie să plăteşti locurile de parcare, taxe de expoziţie sau alte dări la stat. Celebrul târg de la Vitan s-a mutat de ceva vreme în Drumul Taberei, în Crângaşi şi prin alte câteva intersecţii, unde numărul maşinilor expuse spre vânzare creşte de la o zi la alta.
STRESAT DE PRIMĂRIE
La intersecţia 13 Septembrie cu Şoseaua Panduri trebuie să faci slalom printre maşinile de vânzare, fie că eşti şofer sau pieton. Vadul e bun, deci comercianţii şi-au întins marfa pe ambele părţi ale carosabilului, pe trotuare, pe spaţiile verzi şi în parcări. "De unde sunteţi, nu vă supăraţi? A, vreţi să vă luaţi maşină? M-am speriat, am crezut că aţi venit de la Primărie...", respira uşurat unul dintre proprietarii de maşini cu numere roşii expuse în intersecţie. "Bietu’ om" ne văzuse de sus, de la geam, şi era speriat de o eve