Combinatul Oltchim a intrat, începând cu data de 2 iulie, în administrare specială în perioada de privatizare, la aceeaşi dată fiind instituită şi procedura de supraveghere financiară a societăţii, conform unui Ordin al ministrului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, publicat în Monitorul Oficial. Sursa: Foto: Agerpres
Administratorul special va avea atribuţii stabilite prin mandatul special acordat prin Ordin al ministrului Economiei. Mandatul va cuprinde luarea unor măsuri de administrare, gestionare şi supraveghere financiară a societăţii, cu prioritate asupra situaţiei îndeplinirii principalilor indicatori economico-financiari de performanţă, identificării unor active neutilizate care pot fi transferate, vândute, inventarierii datoriilor societăţii, precum şi a plăţilor restante în structura lor, inventarierii creanţelor pe care societatea le are de recuperat, cunoaşterii litigiilor care grevează asupra societăţii, inventarierii activelor posibil a fi revendicate.
Mandatul mai prevede notificarea tuturor creditorilor bugetari în vederea neînceperii/suspendării de către aceştia a oricăror măsuri de executare silită, solicitarea către furnizorii de utilităţi de reeşalonare a datoriilor restante, întocmirea de grafice de reeşalonare a datoriilor restante, adoptarea măsurilor necesare pentru respectarea acestora şi efectuarea plăţilor facturilor curente şi respectarea disciplinei economico-financiare, prin luarea unor măsuri pentru întărirea acesteia.
Totodată, în funcţie de concluziile privind situaţia economico-financiară a societăţii, de strategia de privatizare ce urmează să fie derulată pentru Oltchim şi în concordanţă cu angajamentele asumate de Guvernul României faţă de FMI şi Uniunea Europeană, în mandat se vor specifica şi măsurile excepţionale care trebuie luate de societate în perioada premergătoare anunţului ofe