pe scenă toată tehnologia epocii? Va fi condensat, miniaturizat, robotizat? Trei creatori vizionari oferă cheile de intrare în teatrul viitorului."Pentru mine, viitorul a început în 2000 când pe scenă toată tehnologia epocii? Va fi condensat, miniaturizat, robotizat? Trei creatori vizionari oferă cheile de intrare în teatrul viitorului.
"Pentru mine, viitorul a început în 2000 când am debutat în regie. Mereu mi-am zis:
God! Iar am făcut un show care va merge OK la public doar peste cinci ani!
. Mereu l-am văzut foarte retroFuturistic. Acum îl văd mai simplu. Mai uman. Deja el este aşa. Un teatru al feelingului. Nu contează că acest feeling e turnat în forme/ritmuri violente", spune regizorul Radu Afrim. "Viitorul teatrului se va naşte din cenuşă. În prezent, în Canada, doar un procent din populaţie intră în sala de spectacol, în România fiind o situaţie fericită. Teatrul s-a autodinamitat şi alte forme îi iau locul. Dar necesitatea comunicării în acest fel va dăinui, ca o necesitate umană", crede regizorul Alexander Hausvater. Criticul George Banu consideră că nu se pot face predicţii exacte, pentru că există riscul să fie infirmate. "Capacitatea umană de a imagina e prea mare, iar infuzia de elemente de tehnologie într-un spectacol ţine nu de viitor, ci de prezent. Pentru un timp, dependenţa de tehnologie va exista, se va menţine această depăşire a conceptului tradiţional al teatrului. După ceva timp, se va reîntoarce la ordine, la matcă. şi aceasta va fi infirmată, la rândul ei. Istoria artei este istoria unei revizuiri continue".
La Paris, spectacole de nouă ore
Spectatorii viitorului vor proveni dintr-o generaţie care se naşte cu laptopul în braţe şi cu mobilul în mână. Va mai avea cineva răbdare să rămână înţepenit în sală câteva ore? "Depinde de public. La Paris sunt şi spectacole de şapte ore, iar cel mai mare succes din