Prăbuşirea vânzărilor de automobile noi a lovit în plin afacerile asigurătorilor.
Subscrierile companiilor de asigurări au scăzut anul trecut cu 5,7%, până la 8,36 miliarde lei (1,98 mld. euro), din cauza vânzărilor mai mici de poliţe auto, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Astfel, afacerile asigurărilor s-au întors la nivelul la care se aflau în 2007, când au trecut în premieră de pragul de 2 miliarde de euro.
Estimările pentru acest an arată că cel mai probabil piaţa de asigurări va stagna sau va înregistra o creştere de 1-2%.
"Activitatea de subscriere a fost afectată de declanşarea crizei şi mă aştept ca odată cu îmbunătăţirea contextului economic piaţa să revină pe creştere", a declarat Angela Toncescu, preşedintele CSA.
Declinul pieţei de asigurări s-a accentuat în 2010, având în vedere că în anul anterior scăderea a fost mai mică de 1%, principalul motiv fiind scăderea vânzărilor de autovehicule şi a leasingului, ceea ce a generat subscrieri mai mici din poliţe Casco.
Astfel, veniturile din poliţele subscrise pe asigurări generale s-au redus cu 7,5% anul trecut, ajungând la 6,7 miliarde de lei (1,6 mld. euro). Poliţele Casco reprezintă 37% din acest segment de asigurări şi valoarea acestora a scăzut cu 25% în 2010, până la 2,5 miliarde de lei.
"Oamenii nu au mai simţit nevoia să încheie poliţe Casco, dar principala cauză a subscrierilor mai mici a fost scăderea pieţei de leasing", a explicat Toncescu.
În schimb, asigurările de răspundere civilă auto (RCA) au crescut cu 11% şi au atins prime brute subscrise tot de 2,5 miliarde lei. Alte segmente care au înregistrat creşteri anul trecut au fost asigurările de călătorie, de incendiu şi calamităţi naturale şi de răspundere civilă generală. Jucătorii din asigurări generale nu se aşteaptă ca situaţia pe piaţă să se îmbunătăţească foarte mult a