Din ianuarie 2008, audienţele de la noi vor fi măsurate de compania GfK România. Până atunci, firma a realizat un studiu, pentru a afla cât de dotaţi sunt românii la capitolul echipamente electronice şi electrocasnice. Cercetarea are rezultate încurajatoare: mai mult de 90% din locuinţele din ţară sunt dotate cu televizoare. Dintre acestea, majoritatea covârşitoare o reprezintă aparatele tv cu tub catodic (96 de procente) şi doar 1,6% sunt reprezentate de LCD-uri şi televizoare cu plasmă.
Dotările „de ultimă oră” nu sunt punctul forte al neamului: doar 15,3% dintre gospodăriile neaoşe sunt dotate cu DVD playere, laptopuri există doar în 4,3% dintre case, iar sisteme Home Cinema - în 2,4% dintre locuinţe. Pentru definitivarea acestei cercetări au fost realizate 13.279 de interviuri faţă în faţă. Din totalul gospodăriilor se va alege un eşantion reprezentativ de 1.320, care va forma baza studiilor de audienţă care vor începe în prima zi a anului viitor.
GfK România, filială a grupului GfK (înfiinţat în 1934 şi situat pe locul 4 în topul internaţional al institutelor de cercetare), va măsura audienţele până în 2011, după ce a câştigat licitaţia organizată la începutul acestui an. (D.P.)
Din ianuarie 2008, audienţele de la noi vor fi măsurate de compania GfK România. Până atunci, firma a realizat un studiu, pentru a afla cât de dotaţi sunt românii la capitolul echipamente electronice şi electrocasnice. Cercetarea are rezultate încurajatoare: mai mult de 90% din locuinţele din ţară sunt dotate cu televizoare. Dintre acestea, majoritatea covârşitoare o reprezintă aparatele tv cu tub catodic (96 de procente) şi doar 1,6% sunt reprezentate de LCD-uri şi televizoare cu plasmă.
Dotările „de ultimă oră” nu sunt punctul forte al neamului: doar 15,3% dintre gospodăriile neaoşe sunt dotate cu DVD playere, laptopuri există doar în 4,3% dintre case, iar si