Tudor Comaniciu, directorul general al producatorului de branzeturi Delaco, crede ca cea mai mare problema cu care se confrunta piata locala a lactatelor este cea a pietei gri, a carei valoare poate sa insumeze cateva sute de milioane de euro, in conditiile in care piata totala de profil se cifreaza la circa un miliard de euro.
Foarte micii producatori de lactate din agroalimentare iau cam pana la 30% din totalul consumatorilor, chiar daca preturile sunt uneori majorate artificial si nu exista un control riguros al calitatii, potrivit estimarilor din domeniu. Unii dintre jucatorii de profil cred ca se pot imbunatati reglementarile, dar ca piata gri va avea intotdeauna consumatorii sai, in parte si din cauza faptului ca retetele traditionale nu pot fi imitate fidel la nivel industrial.
Comaniciu crede ca inca mai este loc de noi jucatori pe piata locala a produselor lactate, mai ales avand in vedere cresterea consumului si rata de majorare anuala de doua cifre.
Piata romaneasca a lactatelor, evaluata anul acesta la aproximativ un miliard de euro, va fi unul dintre cele mai dinamice sectoare, cu o crestere sustinuta, de doua cifre, care va continua si in urmatorii ani, pe fondul tendintelor de crestere a consumului, atat la nivel mondial, cat si la cel local.
“Piata a crescut si va creste inca cel putin cativa ani. Acest lucru se aliniaza tendintei mondiale de crestere a consumului de lactate, efect dublat de specificul romanesc unde consumul de lactate este mult sub cel european. Nu sunt dubii ca piata va creste cu doua cifre anual, mai ales in conditiile in care romanii consuma de trei ori mai putine lactate decat bulgarii si de opt ori mai putin fata de germani sau francezi”, a explicat, pentru Wall-Street, Comaniciu (foto).
Anul trecut, consumul de produse lactate pe cap de locuitor s-a cifrat in jurul valorii de 5 kilograme, cel mai m