Segmentul de lux din cadrul IAA a fost dominat de versiunea de serie a lui Rolls-Royce Wraith, coupe ce are la bază limuzina Ghost a constructorului britanic.
Versiunea cu două portiere tip “suicide doors” (cu balamaua pe stâlpul posterior şi deschidere în sens opus), fără rame metalice la geamuri, este doar o parte din moştenirea de la marile Rolls-uri. Capota înaltă precum pupa unei şalupe, parbrizul îngustat, suprafaţa vitrată restrânsă şi monograma “RR” ce străjuieşte grila masivă din oţel reprodusă manual după coloanele unui templu antic grecesc, toate aceste elemente reflectă faptul că viitorii posesori de Wraith se vor lăuda cu o maşină perfectă în scopul pe care aceasta îl serveşte.
Impozanţa este demnă de a unei limuzine Rolls-Royce, dar esteticul exterior nu este deloc unul convenţional, cu toate că dacă ni l-am permite, toţi am avea câte unul.
Probabil că doar pe unii i-ar deranja să constate faptul că pe dedesubtul lui Wraith se află platforma F01 a Seriei 7 de la BMW, dar cum un coupe bavarez de lux Seria 8 nu va exista mai devreme de 2015 (o tatonare a avut loc anul acesta prin conceptul BMW Gran Lusso Coupe), clienţii vor prefera în continuare exclusivismul oferit de marca britanică.
Ca dimensiuni, Rolls-Royce Wraith oferă 5 metri de excentricitate, un spaţiu interior în continuare imens graţie lăţimii de 1.950 mm, în vreme ce înălţimea la plafon a mai scăzut cu câţiva centimetri comparativ cu cei 1.550 mm ai lui Ghost.
Finisajele interioare sunt de vis, lambriuri din lemn de esenţă rară, placări cu crom şi tapiserie din piele pe fotolii ce se ridică la nivelul suprem stabilit de producător. Şi pentru că Rolls-Royce obişnuieşte să-şi cunoască personal clienţii, aceştia vor putea să dea mâna cu domnii şi domnişoarele care se vor ocupa de amenajarea culcuşului de peste 200.000 de euro.
V12-le twin-turbo supraalimentat prin d