Nu de puţine ori destinele unor judeţe au stat la mâna unor indivizi cu putere financiară şi politică denumiţi baroni locali. Printre primi puternici ai locurilor de după 1989 s-a numărat şi un botoşănean Constantin Conţac. Cunoscut, iubit şi deopotrivă detestat, Constantin Conţac a reuşit să ofere noi valenţe titulaturii de baron local, făcând avere şi din contactele cu statul şi devenind un rege al deszăpezirii şi transporturilor la Botoşani.
Un obişnuit al puterii
Născut cum el însuşi precizează pe blogul personal în anul 1945, în zona Răchiţi, Constantin Conţac a avut mereu o pasiune pentru domeniul auto. A urmat din cele spuse de cunoscuţi o scoală profesională şi mai apoi un liceu de profil la Bucecea, pentru ca în final să se angajeze la una dintre autobazele din Botoşaniul ”Epocii de Aur”.
Deşi pe acelaşi blog, Conţac susţine că provenea dintr-o familie considerată ”chiabură”, de comunişti, fiind chiar privit cu suspiciune de ”tovarăşi”, în mod paradoxal, viitorul baron local al Botoşaniului ajunge în cele mai înalte funcţii la întreprinderile în care lucra. A fost chiar în plină epocă comunistă şef de coloană iar apoi şef de autobază, iar unii şoferii aproape l-au pus primar în 1989. Poate în toate aceste funcţii de conducere, Constantin Conţac şi-a făcut ucenicia şi a prins gustul puterii.
Culmea, exact în această perioadă în care a fost şef peste autobazele din municipiul Botoşani, Constantin Conţac a reuşit să îşi formeze viitorul electorat şi chiar o parte a clientelei de favoriţi de mai târziu. Din cele marturisite de soferii de Intreprinderea de Transporturi Auto Botoşani, acesta şi câştigat numai simpatii în rândul mecanicilor şi conducătorilor auto.
”Era un şef bun tare. Şoferii îl iubeau, era om cu ei”, susţine nea Mircea, un şofer pensonar.
Ascensiunea la putere. Naşterea unui b