Tot mai multe companii europene vor emite in decursul lunilor viitoare avertismente referitoare la profiturile preconizate in conditiile in care se estimeaza o diminuare a castigurilor cu aproximativ 40% pana la sfarsitul lui 2009, scrie Financial Times.
Conducerile executive ale companiilor europene sunt sceptice in legatura cu perspectivele pentru anul 2009 si multi se asteapta ca recesiunea sa se prelungeasca pana la inceputul lui 2010. Analistii din industrie preconizeaza totusi o crestere a profiturilor cu 10%, in timp ce analistii financiari considera ca acestea vor scadea cu 30-40% in 2009.
Companii precum Daimler, Renault, Air France sau Hannover Re au lansat deja avertismente cu privire la scaderea profiturilor, analistii asteptandu-se la un declin si mai pronuntat. Economistii Citibank estimeaza ca sectoarele care comporta cele mai mari riscuri sunt cel bancar, auto, tehnologic si minier.
Karen Olney, strateg la divizia europeana a Merrill Lynch, a afirmat ca castigurile au scazut cu 30-40% in cele patru precedente recesiuni: "De ce ar fi altfel in acest caz?".
Expertul financiar de la Citigroup Adrian Cattley a afirmat ca in general actiunile inceteaza sa se mai deprecieze cu aproximativ 3-6 luni inainte ca veniturile companiilor sa isi revina. Cattley a estimat ca profiturile vor inregistra o crestere usoara abia peste un an. Avertismentele legate de profituri vor cauza o serie de efecte in lant in economia reala, incluzand mii de concedieri. Spre exemplu, companii precum UniCredit din Italia sau Henkel din Germania au anuntat recent ca vor efectua concedieri.
Tot mai multe companii europene vor emite in decursul lunilor viitoare avertismente referitoare la profiturile preconizate in conditiile in care se estimeaza o diminuare a castigurilor cu aproximativ 40% pana la sfarsitul lui 2009, scrie Financial Times.
Conduceril