Scoşi la înaintare pentru a aduce mai multe fonduri la buget, ei au avut de rezolvat în câteva zile greşelile făcute de guvern în mai multe luni, prin creşterea exagerată a cheltuielilor cu pensiile şi salariile Sursa: RĂZVAN PETRESCU
Chiar dacă proiectul de buget pentru 2013 a fost secretizat, guvernanţii au spus până acum suficient de multe încât să ne putem da seama cu aproximaţie la ce ne putem aştepta. Ceea ce se ştie până acum este că 2013 este cel mai greu an pentru USL şi că, aşa cum premierul a declarat recent, trebuie găsite câteva miliarde de lei pentru a asigura plata pensiilor şi salariilor bugetarilor.
Când vine vorba de noi impozite, de noi taxe, explicaţiile sunt cerute de la miniştrii de resort, cum ar fi Maria Grapini, ministru delegat pentru IMM-uri, prezentată ca iniţiatoare a impozitului forfetar, sau Rovana Plumb, ministrul Mediului, de la care se aşteaptă o nouă formulă a taxei auto. Cu toate astea, directiva de a aduce, într-o formă sau alta, mai mulţi bani la buget, este dată, se pare, de la cel mai înalt nivel.
Ieri, premierul a transmis un mesaj clar: fără taxe noi, înseamnă fără o parte din investiţii. „Eu renunţ la forfetar. Dar după aia investiţii în turism o să facem din impozitul forfetar pe care nu-l punem!”, a spus Ponta. BUGET 2013. Cele patru nebuloase care îi sperie pe români
Fără forfetar, adio autostrăzi
Cu alte cuvinte, dacă taxele anunţate nu îşi vor face loc în buget, nu sunt venituri pentru investiţiile propuse. De altfel, aceeaşi impresie au avut-o şi şefii de patronate care au discutat până acum cu reprezentanţii guvernului. „Se pune accentul mult pe fiscalitate”, a spus pentru EVZ Ovidiu Nicolescu, pre-şedintele Consiliului IMM-urilor.
Ponta a lăsat să se înţeleagă ieri la începutul şedinţei de guvern că resursele din forfetar ar fi necesare pentru realizarea autostrăzilor. „Suta de mii de t