•Municipalitatea a ales sase proiecte pentru a fi finantate printr-un credit extern •In total primaria vrea sa imprumute 85 de milioane Euro, care vor fi rambursati timp de 20 de ani •Cu ajutorul creditului, primaria vrea sa termine pana in 2009 modernizarea a 54 de kilometri de strazi, 30 de kilometri de linie de tramvai, constructia a 300 de locuinte sociale si a uriasei pasarele Octav Bancila
Municipiul va deveni un santier urias timp de trei ani. Vor fi inlocuite liniile de tramvai, vor fi asfaltate strazile, vor aparea 300 de noi apartamente si o uriasa pasarela intre cartierele Alexandru si Pacurari. Totul este insa pe hartie, pentru realizarea practica primaria avand nevoie de un imens credit, estimat la 85 de milioane Euro, ceea ce inseamna bugetul Iasului pentru un an intreg – 3.000 de miliarde lei (300 milioane RON). "Vom depune proiectele la Ministerul de Finante, urmand ca dupa avizele necesare sa vedem ce banci sau grupuri de banci vor fi interesate de finantare", a declarat ieri primarul Gheorghe Nichita. Pentru deschiderea unei astfel de linii de credit este nevoie, mai intai, de avizul comisiei interministeriale care va analiza gradul de indatorare a bugetului local. Legislatia actuala stipuleaza ca primariile se pot indatora in limita a maxim 20 la suta din intregul buget. In acest moment, prin imprumuturile accesate pentru achizitia de autobuze noi si pentru modernizarea CET, bugetul local are o cota de indatorare de 3,4 la suta. Ratele cumulate, care trebuie platite pentru imprumuturi, vor ridica gradul de indatorare la 9 la suta in 2009. Desi pare ca este destul loc pentru un imprumut, nu se stie inca cat se va ridica gradul de indatorare a bugetului.
Linii de tramvai - 33 de milioane Euro
Cel mai costisitor proiect introdus pe lista pentru credit este reabilitarea caii de rulare a tramvaielor. Primar