Investitori din Polonia şi Cehia şi-au exprimat intenţia de a prelua CFR Marfă, fiind aşteptat ca acest proces de privatizare să atragă şi interesul unor transportatori români, a declarat marţi directorul general al companiei, Constantin Zaharia.
"Deja am început să avem contacte cu posibili investitori. S-au prezentat investitori din Polonia şi Cehia şi sunt semnale că şi transportatori interni vor veni să stea de vorbă cu noi", a afirmat Zaharia la o dezbatere organizată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), care deţine integral CFR Marfă, pe tema privatizării societăţii.
La rândul său, Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al MTI, care coordonează activitatea CFR Marfă şi privatizarea companiei, a declarat că procesul de trecere în proprietate privată a operatorului de transport marfă se va face după o strategie "privită cu destule animozităţi", care însă nu reprezintă documentul final, ci cadrul general, urmat de norme specifice. "Ne dorim în primul rând maximarea preţului. Interesul nostru nu este să scăpăm oricum de CFR Marfă, ci statul să obţină cât mai mult din această privatizare", a spus el, citat de mediafax.ro.
Autorităţile vizează vânzarea integrală a pachetului de acţiuni. Posibilitatea de a ceda o participaţie parţială nu este fezabilă, o analiză Deloitte arătând că statul ar trebui fie să vândă integral compania fie să o lichideze, a spus oficialul MTI. Licitaţia va fi organizată după aplicarea unor criterii de precalificare."Nu va fi suficientă buna intenţie a investitorilor", a spus Buzatu.
Situaţia de la Oltchim nu se poate repeta la CFR Marfă
Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă, ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiţii, care să îndeplinească criteriile impuse de MT referitoare la capacitatea financiară sau